سنسور نوری امرن e3jk

کاربرد سنسور نوری امرن مدل E3JK

در این مقاله به محصول پرکاربرد امرن ژاپن، سنسور نوری امرن E3JK می پردازیم.

سنسور وکاربرد آن در صنعت

سنسور یا حسگر دستگاهی است برای اندازه گیری پیشرفت مقادیرشناسایی الکتریکی یا فیزیکی که بازدهی سیستم را اندازه گیری و پیشرفت در اندازه گیری را تایید و می کند.

حسگرهای اتوماسیون صنعتی سیستم های ورودی هستند که یک خروجی را با توجه به یک ورودی ارائه می دهند. سنسور یا حسگر یکی از اجزای اصلی سیستم های کنترل اتوماتیک است. سنسور کمیت های فیزیکی مانند فشار، دما، رطوبت را به کمیت های الکتریکی مانند ولتاژ یا جریان تبدیل کند.

کارکرد اصلی سنسور ها به این شکل است که اطلاعات مورد نیاز از وضعیت اجزای مختلف سیستم را  به واحد کنترل عملیات مانند PLC ارسال می کند تا بر اساس این اطلاعات واحد کنترلی تغییرات لازم را انجام دهد.

سنسور نوی امرن مدل e3jk

شرکت امرن تولید کننده انواع تجهیزات صنعتی، کنترل ابزار دقیق و تجهیزات کنترل می باشد. امرون با ارایه دو دسته سنسور به صنعت اتوماسیون در جهت پیشرفت تکنولوژی و کاهش خطاهای سیستمی گام مهمی برداشته است.

حسگر Omron به دو دسته سنسور القایی امرن و سنسور نوری امرن تقسیم شده است.

حسگر فتوالکتریک امرن (omron)، که با عنوان چشم امرن هم شناخته می شود به دلیل تنوع بالا و قیمت مناسب آن از محصولات پرفروش امرون می باشد.

سنسور القایی امرن (omron) یکی از انواع سنسور امرون است که زیر مجموعه سنسور های بدون تماس قرار دارد و برای اندازه گیری کمیت های مورد نظر بدون تماس با جسم اندازه گیری می کند و به سنسور الکترومغناطیسی هم شناخته می شود.

سنسور نوری امرن مدل E3JK با قابلیت کارایی در محدوده ولتاژ ۲۴ تا ۲۴۰ VAC  و برد بهینه سازی شده در نسل جدید و سهولت بیشتر در نصب و راه اندازی در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است.

از ویژیگی های منحصر به فرد سنسور نوری امرن مدل E3JK خروجی رله ای و ترانسزیستوری و مادون قرمز است. شکل مربعی حسگر امرن مدل E3JK در افزایش قابل توجه عملکرد حسگز تاثر دارد و فاصله حسگر دارای تنظیم دستی می باشد.

سنسور نوری OMRON مدل E3JK

روش های انجام عملیات سنسورینگ توسط سنسور نوری امرن E3JK به ۳ شکل زیر می باشد:

  1. Through-beam *1 (Emitter + Receiver)
  2. Retro-reflective
  3. Diffuse-reflective

در روش اول عملگر حسگر قابلیت سنسورینگ تا حداکثر ۴۰ متر را دارد، در روش دوم حداکثر تا ۷ متر و در روش سوم حداکثر تا ۲.۵ متر را دارد.

سنسور فتوالکتریک امرن مدل E3JK در مدل های INFRARED و LED موجود می باشد که مدل مدل INFRARED به اصلاح نامریی می باشد و مدل LED از راه دور هم قابلیت روییت دارد.

کاربرد سنسور نوری امرن E3JK در صنعت

از سنسور نوری اومرن مدل E3Jk در شمارش تولید، تجهیزات تولید و چاپ پارچه، کنترل حرکت وانحراف پارچه، صنایع نساجی ، برای کنترل سطح مخازن، کنترل تردد و همچنین تشخیص پارگی ورق استفاده می شود.

در صنایع غذایی نیز استفاده از سنسور نوری امرون بسیار رایج است به طور مثال در تصویر زیر ترکیب یک سنسور خازنی با یک عملگر(pusher) را مشاهده می‌کنید.  عملکرد این قسمت از دستگاه به این صورت است که اگر سنسور پاکتی را خالی تشخیص دهد، به وسیله قسمت متحرک آن پاکت از خط خارج می‌شود.

سنسور نوری امرن توسط شرکت پایکاربنیان که به عنوان نماینده رسمی و انحصاری امرن ژاپن فعالیت می کند، قابل عرضه برای صنعت داران عزیز است.

درباره پایکاربنیان

شرکت پایکاربنیان با سابقه فعالیت طولانی در زمینه اتوماسیون صنعتی، به عنوان نماینده رسمی شرکت امرون ، آماده پاسخگویی و ارائه خدمات در زمینه تامین محصولات امرن می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۲۴۴۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید .